Første uke i Wales!

Hei! Jeg heter Emma er 21 år og studerer Geografi ved Universitet i Bergen. Det er nå mitt fjerde semester og denne våren er jeg på utveksling til Bangor University i Wales. Jeg ankom Bangor mandag 17. januar. Dagene før avreise var det mye småting som måtte fikses. På selve avreise dagen sto jeg opp klokka 05, tok tog til Gardemoen og deretter fly til Manchester! Der ble jeg møtt av universitet som hentet internasjonale studenter mot 45 pund! Det var ganske greit og en fin måte å bli kjent med de andre studentene på. Kjøreturen fra Manchester tok cirka 2 timer.

Nå har jeg vært i Bangor i sju dager og i morgen starter jeg med undervisning. Det blir spennende! Jeg har gjort meg noen erfaring, blitt kjent med andre utvekslingsstudenter og sett en del av byen allerede. Grunnet korona har all velkomst opplegg for oss (utvekslingsstudenter) vært digitalt utenom de daglige “walking tours”. Der ble vi møtt av internasjonale ambassadører som visste oss rundt i byen. Bangor er en ganske liten by og etter noen dager er det nesten helt umulig å gå seg vill her. Vi har hatt møter på zoom om alt fra praktiske emner som hvordan sette opp en bankkonto, registrere seg hos legen, korona reglene i Wales, forelesning om kulturen til Wales og vi hadde også en quiz på onsdag kveld.

Ellers har dagene blitt brukt til å kjøpe nødvendige ting som gryter, stekepanne, dyne og pute. Vi har også reist til ulike steder av byen, reist på pub og gått i de mange brukt butikkene de har her. (Det er så mange!) Alt i alt, har det vært en uke med mange nye inntrykk, mange hyggelige mennesker og ikke minst mye fint vær!! Før jeg reiste ble jeg fortalt at Bangor har omtrent samme klima som Bergen, men det har bare regnet en gang denne uken. Så jeg håper det holder seg slik resten av semesteret😊

Hilsen Emma