ANSA Minnesota & Mats Zuccarello

Hei igjen!

Den siste tiden har vært utrolig spennende. I dette innlegget skal jeg fortelle litt om hva jeg har gjort utenom skole.

ANSA Minnesota –

Før jeg dro til USA meldte jeg meg inn i ANSA. Dette er en forening for norske studenter i utlandet. ANSA Minnesota er et av lokallagene de har her i USA. Som medlem betaler jeg omtrent 40 kroner i måneden. Dette medfører en del fordeler, blant annet at jeg fikk vært med på hockey-kamp med Minnesota Wild. På forhånd møttes alle som skulle være med på en bar og pratet litt og ble kjent. Det er mange norske som studerer med St.Thomas, som er et av mange andre universiteter i Minnesota.

Dette var en fin mulighet til å bli kjent med de og andre norske studenter i USA. Det er veldig gøy å kunne dele sine utvekslings-opplevelser og hvordan det er å være i USA som nordmann med andre nordmenn. Det er flere arrangement gjennom semesteret. Jeg vil anbefale fremtidige utvekslingsstudenter å melde seg inn i ANSA, ettersom det også er flere fordeler som en kan benytte seg av.

Meet & greet med Mats Zuccarello –

Etter hvert dro vi videre til Xcel Energy Center og så Wild vinne 3-1 mot Nashville Predators. Før dette hadde jeg vært på basketball-kamp og baseball-kamp (dette var ved et tidligere besøk til USA), men hockey må være det mest underholdende til nå!

Styret i ANSA Minnesota hadde på forhånd skaffet oss meet and greet med vår kjære nordmann som spiller for Minnesota Wild, Mats Zuccarello! Etter kampen fikk vi kommet ned til isen og ventet på de tomme benkene der til Mats kom bortover mot oss. Så slo vi av en prat i noen minutter og tok et bilde sammen før det var på tide å la han få komme seg videre. Han var utrolig hyggelig og det var veldig gøy å få møtt han.

Snart er det tid for basketball-kamp hvor vi skal se Minnesota Timberwolves spille mot Los Angeles Lakers. Det blir spennende!

Vi snakkes!

-Hanne