Studer i Melbourne!

Hallo!

Jeg heter Sol-Simona og studerer for øyeblikket ved Universitetet i Melbourne i Australia. Jeg har vært her i litt over en måned og har kommet godt i gang med studiene allerede. Vi har kommet til uke 5 av det 12 uker lange semesteret.

Melbourne er en helt fantastisk by med utrolig mye kultur. Det er en levende by full av musikk, verdens beste kaffe, og utrolig mye god mat fra hele verden. Campus ligger i hjertet av byen, like mellom Central Business District, grønne parker, og kule nabolag/suburbs. Melbourne har det mest velutviklede offentlig transport systemet i Australia, med trikker og busser som kan ta deg til alt du måtte trenge. Ikke minst har Melbourne blitt kåret til verdens mest «livable» by flere ganger, og er den mest multikulturelle byen i Australia. Melbourne er med andre ord en fantastisk storby!

Universitet er et av Australias beste universiteter og rangerer utrolig høy internasjonalt, i tillegg er det rangert som nr. 6 i verden for «employability outcomes for its graduates», og er dessuten regnet som Australias beste studentby. Universitetet tilbyr et stort mangfold interessante fag innenfor de fleste studieretninger og har mange sosiale klubber og organisasjoner man kan bli med i.

Med andre ord er det mange gode grunner til å studere i Melbourne!