SPRING BREAK!

Hei igjen!

Siden sist gang jeg skrev på denne bloggen har vi hatt Spring Break. Ukene opp mot spring break var ganske tunge, med x-antall hjemmeeksamener som skulle skrives før vi endelig kunne ta oss en velfortjent uke med fri. Jeg har virkelig aldri skrevet så mange oppgaver, som jeg har gjort dette semesteret. Man kan kanskje bli litt lei noen ganger, men jeg må si at jeg merker at jeg har lært å ta for meg oppgaveskriving på en helt annen måte og engelskskrivingen min har forbedret seg betraktelig siden første oppgaven jeg skrev her på Berkeley. Det skal også sies at norske utvekslingsstudenter gjør det veldig bra her!

Det var en liten oppdatering på hvordan det går her. Det jeg egentlig har tenkt til å ta for meg i dette innlegget var reisemuligheter du har som utvekslingsstudent i California. Jenny og jeg valgte i spring break å reise til Mexico sammen med noen andre norske utvekslingsstudenter. Mange av de amerikanske studentene reiser gjerne til Cabo. Vi valgte heller å reise litt lenger til en by to timer utenfor Cancun som heter Tulum. Det var helt nydelig!

På bildene ser dere vår nye bestevenn, og oss på sightseeing i et ruinområde. Tulum er faktisk en av de siste byene mayaene bygde. Så det var veldig spennende å få sett!

Jeg har snakket med noen andre norske utvekslingsstudenter og har noen tips til destinasjoner eller turer man kan ta som utvekslingsstudent her.

Roadtrip: Kanskje det mest populære alternativet. De som gjorde dette kjørte ned ikoniske Highway 1, og fikk besøkt byer som Santa Cruz, Monterey, Yosemite, Las Vegas, Phoenix, Palm Springs, Los Angeles og San Diego. Utenom roadtrip er det også populært å dra til Mexico, Hawaii, Miami og Seattle.

Nå er det veldig kort tid igjen av oppholdet her, så fremover er det fokus på finals/avsluttende eksamener. Det blir spennende å se hvordan det går!
Mathilde