De Første 48 timene i Wales.

Reisen begynte på mandag 18. januar med et grytidlig fly til Manchester og deretter sette seg inn i et intrikat togkart og system som får NSB til å virke som et U-land i sammenligning. MAPDa jeg kom fram til Aberystwyth var mer eller mindre alt stengt (alt stenger tidlig her: 5-6p.m). Da jeg kom fram spurte jeg etter hvor universitetet lå og fikk beskjed om at det var rett opp en bakke, men anbefalte å ta en drosje(Taxi). Selvfølgelig fulgte jeg ikke dette rådet. La oss bare si at læringskurven begynte der. 😉 Da jeg kom fram og fikk nøkkelen til kollektivet, var det bokstavelig talt ribbet for alt. Det var ingenting her og alt var stengt.Rommet.

Dagen etterpå fikk jeg sett meg rundt og kjøpt inn det mest essensielle og samtidig som mine nye romkamerater begynte å renne inn. Så langt er vi Meg+ 1 Tysker, 1 Fransk, 1 Kanadier, 1 Australier og 2 Amerikanere. Denne leiligheten er multinasjonal i ordets rette forstand. På kvelden ble vi invitert til å være med å møte de andre Erasmus Studentene + Internasjonale studenter over noe godt å drikke på en ekte pub. Deretter bar det rundt til forskjellige uteplasser og fikk inngående kjennskap til kø-kulturen her. Vi tok drosje hjem og prisene her er superbillig i sammenligning til Norge og mer serviceinnstilt også. Folk her er utrolig hjelpsomme og høflige.

I morgen den 21. blir det registrering av fag og første ordinære undervisningsdag er på mandag 25januar.

PS:  Strømuttak her er sære. 😉Nemesis