Regn er bedre enn snø

Det er mandag 3. Desember, når klokken nærmer seg 4 er det på vei til å bli mørkt. Likevel, de timene hvor solen er oppe er det lyst, perioder med sol, ingen regn og pene 13 grader. Jeg forsøker å beskrive forskjellen mellom en tidlig vinterfase i Norge og England. Britene liker seg best når temperaturen er over 10 grader, noe jeg er helt enig i. Skrekken her borte er snø. Jeg hørte på lokalradioen i går at regn er bedre enn snø, ett argument jeg sjelden hører i Norge.

University of Essex

For å ta et raskt tilbakeblikk på de to månedene i Essex så langt, så har det skjedd en god del. Jeg har vært rundt på flere turer, både lokalt i Essex, London og Manchester. Det blir flere turer etter jul. I begynnelsen av November ble jeg valgt inn i studentparlamentet som representant for de internasjonale studentene, noe som var utrolig kult! Det skjer også en del forskjellig på campus, enten det er studentfester, feiring av britiske tradisjoner eller julemarked. Min favoritt er likevel blitt å se Premier League SU Bar med en tallerken nachos og en pils eller to. Prisene her er såpass hyggelige at jeg kan gjøre det ofte.

Watford-Huddersfield 27.10.18

Nå er jeg kommet til en slags innspurt på semesteret, med de siste innleveringene før juleferien. samtidig er det veldig annerledes vurderingsform her borte. Det er mye mer innleveringer, presentasjoner og til og med vurdering i form av deltagelse (opp til 15% av karakteren).Det siste er det ingenting å bekymre seg for, siden de fleste er like sjenerte her som studenter hjemme i Norge. Jeg tar fire fag som alle går over hele året og har kun én eksamen som da er en gang i løpet av mai-juni.

Gjengen min på presentasjonsoppgavene

Jeg har vært dårlig på å oppdatere dere gjennom denne bloggen, men legger ved noen bilder fra de to månedene jeg har vært her borte til nå. Så lover jeg å svare hvis noen har spørsmål 🙂

Wembley, England-USA Bucketlist