4 uker igjen i Wien

Hei igjen utvekslingsbloggen!

Tiden i Wien har gått utrolig fort, og nå er det akkurat 4 uker til jeg forlater byen. Jeg har hatt et veldig bra opphold hittil, og det er deilig å føle at man har blitt kjent med byen, andre studenter og skolesystemet her. Det er en by med masse å finne på, samtidig som det er rolige parker og mindre gater der man slipper unna ”bråket” fra byen. Jeg er utrolig glad for at jeg valgte å dra til Wien og vil virkelig anbefale alle som vurderer å dra på erasmus-utveksling til å dra hit!

Noe av det aller beste med Wien er plasseringen. Byen ligger mellom den østlige og vestlige delen av Europa, og det er lett og billig å reise rundt. Norge ligger jo veldig isolert i Europa, så å plutselig bo i hjerte av verdensdelen er veldig spennende! Erasmus arrangerer reiser til de fleste byene i nærheten av Wien, men når man reiser på gruppeturer kan ting ta mye tid og man blir fort utålmodig. Derfor har det falt mer i smak å reise selvstendig. Siden jeg studerer på tysk har jeg fått et språkstipend fra Lånekassen, noe som gjør det mulig å reise såpass mye som jeg har gjort. Nå som eksamensperioden er i gang for fullt er det fint å ha noen flotte reiser og opplevelser å se tilbake på.

—Trannsylvania, Romania

—Praha, Tsjekkia

—Zagreb og Split, Kroatia

—Bratislava, Slovakia