Hola!

DSC00357

Da var jeg på plass i Buenos Aires, Argentina. Jeg ankom Buenos Aires sist fredag, og har til nå hatt min første dag på språkkurs. For øyeblikket er det sommer i Argentina, og de fleste studentene har sommerferie. Jeg skal gå på et universitet like utenfor bykjernen som heter Universadad Nacional de «General San Martín». Semesterstar er ikke før 7. mars og frem til da skal jeg ta et fem ukers langt språkkurs ved samme universitet som jeg senere skal gå på.

Til nå har jeg blitt litt bedre kjent med denne storbyen, og har blitt kastet ut i en tilværelse hvor få snakker godt engelsk. Før jeg reiste ned hit til Buenos Aires hadde jeg ingen spanskkunnskaper, og jeg har heller ikke hatt spansk på ungdomsskolen eller Vgs. Så dette er og blir veldig spennende! Dersom du vurdere å reise på utveksling til et spansktalende land anbefaler jeg allerede nå å ha mer kunnskaper en det jeg hadde som utgangspunkt. Mitt inntrykk så langt er likevel at folk er hjelpsomme selv om språket kan være en utfordring.

DSC00347

På søndag som var reiste jeg til San Telmo. San Telmo er en bydel i Buenos Aires, som er kjent for sitt store antikvitetsmarked. Vist i bildet ovenfor.

Til neste gang.

Tanja