Sommerferie!

Da har jeg fullført et semester på UCT i Sør-Afrika! Semesteret begynte i juli, så derfor slutter vi på skolen mye tidligere her (jeg skrev min siste eksamen for ca. 2 uker siden). I tillegg er det sommer her, så det er mye gøy som skjer rundt i byen, og været er kjempe fint hele tiden – selv om det aldri er egentlig “dårlig” vær her, spesielt i forhold til Norge.

Devil’s Peak, Table Mountain og V&A Waterfront

De fleste av vennene mine som også er utvekslingstudenter har allerede reist hjem, men jeg skal bli her til januar! Jeg endret flybilletten min fordi jeg trives så godt her, og jeg vil gjerne oppleve mer nå som jeg har en ekstra lang ferie. Jeg fikk en veldig kort sommerferie i år, ettersom skolen begynte allerede i juli. Jeg synes det er deilig med ferie, men jeg merker at jeg savner UCT og skolehverdagen her nede allerede!

På campusområdet

Dette blir mitt siste innlegg, så jeg ville skrive en liten liste av must-sees og generelle anbefalinger i Cape Town!

Markeder:
– Old Biscuit Mill
– Oranjezicht
– V&A Food Market

På båttur på en kompis sin seilbåt

Restauranter/kaféer:
– The Big Box
– Fat Cactus
– Chef’s Warehouse

Utesteder:
– Beerhouse
– Village Idiot
– Caprice

På festivalen «Rocking the Daisies»

Diverse:
– Open Air Cinema
– Stellenbosch
– Solnedgang på Signal Hill
– Sykkeltur fra Sea Point til Camps Bay
– Fjelltur på Table Mountain, Lion’s Head og Devil’s Peak
– Safari + shark cage diving

Solnedgangen + Lion’s Head

Jeg er utrolig takknemlig for den tiden jeg har hatt her, og jeg så aldri for meg at jeg kom til å være så lykkelig. Jeg har fått nye venner for livet, lært utrolig mye interessant på universitetet, funnet på uendelig mye spennende, og jeg ville gjort alt om igjen om jeg kunne! Jeg anbefaler utveksling på the University of Cape Town på det sterkeste og jeg kommer til å savne å bo her. Dersom noen har flere spørsmål angående utveksling her så er det bare å sende meg mail. Takk for meg!

Utsikten fra Table Mountain